Februariblommor

Idag tog jag en söndagspromenad i Alnarpsparken och fotade lite. Även om det är februari så finns det ju en hel del växter som blommar så här års! Nedan kommer ett knippe februariblommor! 
 
Mahonia japonica
 
Snödroppar
 
Trollhassel
 
 
 
 
 
 
Vintergäck
 
 
Hortensians blomsterställningar är vackra även under vintertid.
 
 
En fjäder hade fastnat i en bärklase på en Viburnum-buske.
 
Här hade någon ätit upp de flesta bären men slarvat lite och när solen lyste igenom såg det nästan ut som eld glödde.
 
Viburnum x bodnantense, Hybridkejsarolvon
 
Snöbär
 
 
 
Julrosor
Per-Anders
2015-02-09 @ 20:38:22

Fina kort, undrar när mina julrosor skall blomma.

Svar: Tack, du får titta till dem när snön har smält!
fashionillustrations.blogg.se

Ellen Lindberg
2015-02-09 @ 21:17:39
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Men oj, vad det blommar! Jag har inte sett en enda här, kanske har jag inte titta tillräckligt noga.

Alicia
2015-02-16 @ 16:18:39
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Men åååh! Riktigt så långt har inte våren kommit i parkerna kring mig. Jag tittar surt på snöfläcken på balkongen och tycker verkligen det är dags för barmark och snödroppar nu. Men än verkar det dröja i kvarteret. Så peppigt och härligt att få ta del av dina blomstergrannar då!

Svar: Tack! Våren är nästan den härligaste årstiden!
fashionillustrations.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: