Monthly Makers - Ljus

Så här i novembermörkret var temat i Monthly Makers passande nog: ljus. Eftersom det bara är en månad kvar till jul passade jag på att göra ett julkort. Det blev en ren (eller är det kanske ett rådjur eller en hjort?!) som jag har målat med akrylfärger. Jag försökte att arbeta med kontrasterna mellan den mörka bakgrunden och ljuset som faller på renen. När akrylmålningen var klar scannade jag in den till Photoshop och lade till ett stilla snöfall, ram och text. För att det skulle bli extra juligt och och återkoppla till temat ljus fick det bli en blinkande ljusslinga också!
 
 
Den här månaden är Agnes på Elle decoration värd och där samlas länkarna till alla som har varit med och skapat utifrån novembertemat ljus. Gå in och ta en titt för lite ljusterapi!
 
 
Borgmästaren

Här var det verkligen ljust! :) Så fint du gjort och gillar den blinkande bilden också!

Svar: Tack så mycket!
fashionillustrations.blogg.se

Ruth | HungryHeart.se
2015-11-27 @ 14:30:01
URL: http://www.hungryheart.se

Vilken fin bild och så roligt att du återigen blandat olika tekniker! Du brukar alltid ha en spännande tolkning på MMs tema. =)

Svar: Tack så mycket för dina fina kommentarer!
fashionillustrations.blogg.se

Alicia
2015-12-11 @ 12:24:20
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Oj, så vackert målat! Jag tycker mycket om hur du låtit bakgrunden vara lite ojämn och ruff, och du har fått till ett vackert sken på hjortdjuret. Extra kul att jobba vidare digitalt, och så användbart med egna julkort :)

Svar: Tack så mycket!!!
fashionillustrations.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: