Monthly Makers - Växter

Temat för Monthly Makers nu i juni var växter. Det har varit fullt den senaste tiden och en del av det jag har gjort har verkligen varit kopplat till månadens tema. På jobbet har jag bland annat bestämt vårblommorna till kommunens planteringar 2017! Det har varit väldigt roligt! Jag drabbades av en släng av tulpanfeber när jag skulle välja lökar! Det blev blomblandningar som går i svart, vit och rosa/aprikos. Tyvärr måste man ju vänta till nästa vår för att visa bilder hur det blev! 
 
Denna månad har jag också fyllt huset med blomsterarrangemang när min moster hade sin 70-årsfest. Jag har även plockat in ganska mycket blommor till min lägenhet, får lite abstinens när jag inte har plockat blommor på länge!
 
Häromdagen när jag drog upp rullgardinen höll träden på gården utanför mitt fönster på att sågas ned. Försökte stoppa det men det var ju inte riktigt lönt. Blev väldigt ledsen, ingen bra idé att såga ned träden utanför landskapsarkitektens fönster! Nu är det väldigt tomt och kalt på gården.
 
Eftersom det har varit mycket att göra blev bidraget till Monthly Makers till slut ett par enkla mönster.
 
Det första mönstret blev ett med ormbunkar.
 
Det andra mönstret blev ett rosmönster med bilder tagna på Malmö Garden Show. Måste visa fler inspirationsbilder därifrån snart, ligger hopplöst efter!
 
 
Till sist en kombination av de två mönstrena.
 
Hos Beata samlas alla bidrag som har gjorts under månaden!
 
Wilda
2016-06-29 @ 10:00:10
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Jag är verkligen svag för ormbunkar. Vilket underbart mönster du har fått till! Lite psykedelisk känsla.

Mikaela
2016-06-30 @ 12:08:20
URL: http://bympv.blogg.se/

Snyggt! Gillar kombinationen av mönstrena mest, men alla är jättefina!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: