Monthly Makers 2015

Mitt nyårslöfte för 2015 var att bli mer kreativ och som av en händelse råkade jag snubbla över Monthly Makers. Sedan dess har jag faktiskt lyckats att vara med och skapa något och vara kreativ varje månad under 2015. Här kommer en liten återblick från 2015 innan vi tar oss an 2016! Klicka på månadsrubrikerna om ni vill se fler bilder!
 
Januari
 
Januaris tema var papper och jag gjorde en tavla med fjärilar från en gammal atlas.
 
 
Februaris tema var återbruk och denna månad blev det ett kakfat i två våningar av gammalt porslin och ett pennställ.
 
Mars
 
I mars skapade jag bland annat en korall och en skål i lera.
 
 
Aprils kluriga tema var tändstickor och det blev till slut en spegel med en tändsticksram som också fungerar som ett glasunderlägg.
 
 
Magi var temat i den magiska månaden maj. Jag gjorde en sagovärld med en enhörning.
 
 
I juni blev mitt förslag, mönster, framröstat som månades tema vilket var roligt! Jag gjorde bland annat detta mönser med vallmo.
 
 
Rymden var temat i juli och jag gjorde ett rymdinspirerat paket och en girlang samt en bild med Laika.
 
 
I augusti klädde jag ett litet skåp med filttyg när temat var textil.
 
 
Septembertemat var natur och jag fortsatte att göra mönster.
 
 
I oktober var temat garn och jag gjorde en modeillustration där sömmarna broderades i garn.
 
 
I den mörka månaden november var temat ljus och jag passade på att göra ett julkort med en blinkande ljusslinga.
 
 
2015 års sista tema var glas och jag knöt bland annat en ampel till en labbglasflaska med rund botten.
 
2016
Monthly Makers kommer att fortsätta även 2016! Vi får se om jag kan vara lika kreativ detta år! Hos Beatrice kan ni läsa om årets första tema som är "Avtryck" och hur man gör för att vara med!
 
 
Alicia
2016-01-11 @ 10:28:58
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Åh vad kul och inspirerande att få se det sammanställt såhär! Du har gjort så mycket fint :) Mina favoriter är kartfjärilarna, korallen och sagocollaget!

Svar: Tack så mycket! Glad att du blev inspirerad!
fashionillustrations.blogg.se

Anna María
2016-01-11 @ 12:34:08
URL: http://annamarialarsson.se/blogg

Så kul att se allt i en sammanställning, tycker du har gjort jättefina grejer. Hoppas på ett lika kreativt 2016!

Svar: Tack så mycket! Ja, det blir spännande att se temana för 2016!
fashionillustrations.blogg.se

Wilda
2016-01-13 @ 16:20:37
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Jag är så imponerad över hur du månad efter månad skapar så vackra och ambitiösa verk! Du har verkligen den där finkänsligheten i konsten. Så himla roligt att du är med ett år till! :)

Svar: Tack så mycket för dina fina ord!
fashionillustrations.blogg.se

Jess
2016-01-13 @ 19:58:31
URL: http://jesskarlsson.blogg.se

Vilken inspiration att se vad du skapat med Monthly Makers under 2015! Tycker väldigt mycket om sagovärlden på tema magi, superfint :)

Svar: Tack så mycket för dina kommentarer!
fashionillustrations.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: